Open Brief

Ermelo, 14 september 2023.

Open brief aan de leden van Oranjevereniging Ermelo
(en geïnteresseerde nog-niet leden)

Beste vrienden van onze Oranjevereniging Ermelo,

Op vrijdag 15 september 2023 vieren we het 125-jarig jubileum van de op-een-na oudste vereniging van Ermelo met een receptie waarvoor u bent uitgenodigd.

Eveneens zullen we aanwezig zijn op zaterdag 16 september bij Spot on Ermelo om nieuwe leden te werven maar ook de hoognodige vrijwilligers om onze evenementen te kunnen blijven voortzetten. Natuurlijk kunt u zich ook ná 16 september als nieuw lid of als vrijwilliger melden.

Dat zal worden vervolgd met de opening op zaterdag 30 september van de Oranjetentoonstelling met uniek materiaal over de Oranjefeesten die we samen met de Vereniging Historisch Ermeloo zullen organiseren. Deze tentoonstelling zal op bepaalde dagen tot zaterdag 25 november te bezichtigen zijn in De Fabriek aan de Hamburgerweg 189 te Ermelo.

We bevinden ons met onze vereniging in een fase van heroriëntering op de toekomst.
Daarvoor wordt op dit moment een grootschalig onderzoek uitgevoerd door enkele deskundigen, waarvoor u een enquêteformulier zult hebben ontvangen; uw mening telt voor onze toekomst!

Deze toekomst-georiënteerde koers gaat zeker op onze website uitgestraald worden maar dat kunnen we pas doen als we weten welke koers we gaan varen en we daarvoor de nodige mankracht hebben om e.e.a. uit te voeren (met misschien met u als vrijwilliger?).
Op dit moment kunnen we daar nog geen koerswijzigingen in laten aanbrengen.

Wij hopen en vertrouwen erop dat u ons zult bijstaan in het realiseren van deze toekomst-oriëntatie met een bredere doelstelling.

Ten slotte is dat de enige manier om met een aantal nieuw toegevoegde mensen met nieuwe energie en visie onze oude vereniging te laten voortleven.

Wij rekenen op uw medewerking!

Namens het bestuur van de Oranjevereniging Ermelo,
Voorzitter drs. B.M. (Bas) van der Mooren