headerimage
Oranjevereniging Ermelo

Koningsdag 27 april 2024

Koningsdag is uitgegroeid tot een feestdag met een uitbundig karakter. In Ermelo organiseert de Oranjevereniging, alleen of samen, de aubade, de kinder-kleedjesmarkt, de braderie en het Oranjeplein met activiteiten voor jong en oud en de optredens van diverse muziekverenigingen. Kortom heel véél om van Koningsdag een echte Ermelose feestdag te maken.

Aubade

De viering van Koningsdag 2024 begint in Ermelo traditiegetrouw met de aubade bij het Huis van Ermelo aan het Raadhuisplein.
Naast de toespraken van de burgemeester van Ermelo en de voorzitter van de Oranjevereniging Ermelo wordt de vlag gehesen met behulp van leerlingen van de Goede Herderschool. De muzikale medewerking wordt verzorgd door Excelsior en het Ermelo's Mannenkoor.

Tijd: 09.30 – 10.00 uur;
In samenwerking met: Chr. Harmonieorkest Excelsior, Ermelo’s Mannenkoor,
De Goede Herder School, Burgemeester en de voorzitter van de Oranjevereniging Ermelo

Braderie en kinder-kleedjesmarkt

Het Raadhuisplein en de Stationsstraat zijn de hele dag het decor van een feestelijke braderie en natuurlijk de kleedjesmarkt. Het Pauwenplein wordt voor deze dag een echt Oranjeplein met een feestelijk programma.

Locatie: Stationsstraat (van Immanuelkerk t/m kruising met de Horsterweg).
Tijd: 10.00 – 17.00 uur.
Kleedjesmarkt: zie reglement Kleedjesmarkt (ook vermeld in de Oranjegids).

Naast de traditionele kinderkleedjesmarkt is er de braderie; standhouders kunnen een kraam of grondplek aanvragen bij de VVV-Ermelo, dit kan via tel. 0341-552200.

Oranjeplein activiteiten

Muziekevenementen op het Pauwenplein aan de Stationsstraat, tegenover Brasserie De Volksmond en Grand Café Het Postkantoor, met optredens van:

- 10.00 – 17.00 uur Soundmaster DJ’s (Arthim van Heuvelen)
- 10.00 – 10.45 uur Drumfanfare EDG
- 10.45 – 11.15 uur Shantykoor Ermeluiden
- 11.30 – 12.00 uur Shantykoor Ermeluiden
- 12.00 – 13.00 uur Egbert Dijkhuis
- 13.00 – 14.00 uur Ron Kraan
- 14.00 – 16.00 uur Coverband Continued
- 16.00 – 17.00 uur Soundmaster DJ’s

Shantykoor Ermeluiden, koningsdag 2022

- Schminken
- Schatgraven
- Ballonnenclown d.z.v. Klapdeur-Entertainment (van 12.00 – 15.00 uur)
- Kraam Oranjevereniging Ermelo
- Kleurwedstrijd (Kleurplaat in de Oranjegids, of hier als pdf te downloaden).

Kleurplaat icon

Overige activiteiten in het dorp

- Café De Molenaer en Café De Veluwe: vanaf rond 12:00 muziek, met DJ Rob met o.a. Tom Haver, Danilo Kuiters, Tim van Leijenhorst, Runny Rem, Ivar on sax en Danique Kos.

- Oma's Café en Bruijn Café: vanaf rond 12:00 muziek, Oranje Ondersteboven, met DJ's, Dave Groenendijk en Marcel's Nederpop van Toen.

- 't Weitje, met vanaf 11:00 kinderspeelparadijs, met springkussens en stormbaan, vanaf 11:30 kinderpannekoeken, verzorgd door 't Jagersnest, en zo rond 12:00 Kids Disco Dance onder leiding van Quinta Spijker.

Vlagprotocol

Zie ook het vlagprotocol voor Koningsdag en andere dagen.

Mede mogelijk gemaakt door

Submenu