Kleedjesmarkt Koningsdag 2024

Een deel van de Stationsstraat vanaf de Immanuelkerk tot aan de kruising met de Horsterweg incl. het Raadhuisplein is op Koningsdag het domein van de kinderen van Ermelo. De Oranjevereniging is blij met de altijd grote spontane opkomst, maar wil de deelnemertjes wijzen op de regels die er gelden om de Kleedjesmarkt goed te laten verlopen. Commerciële verkoop door kinderen is niet toegestaan. Volwassenen kunnen een kraam of grondplek aanvragen bij de VVV-Ermelo, dit kan via tel. 0341-552200.

Evenals eerdere jaren vindt de Kinderkleedjesmarkt aan de ene zijde plaats en de braderie aan de andere zijde. De kinderen staan aan de even zijde (huisnrs.) dus de zijde van Bakkerij van Dongen/IJstijd/Etos etc. De kramen staan aan de andere zijde.
Let op: het is dit jaar niet meer mogelijk om op het Pauwenplein en rond de Enk te zitten, aangezien deze ruimte bezet is door andere activiteiten. Het Raadhuisplein is in tegenstelling tot vorig jaar wel weer toegankelijk.

Regelgeving

1. Aanvoer van verkoopartikelen vanaf 7.30 uur. De markt eindigt uiterlijk 17.00 uur.
  2. De Kleedjesmarkt is voor kinderen t/m 12 jaar, zij mogen gratis een plaatsje innemen ter grootte van ca. 3 x 3 meter.
  3. LET OP: De kinderen dienen zich te registreren bij de VVV Ermelo. Daar krijgen de kinderen de laatste aanwijzingen.
  4. Alleen tweedehands artikelen of eigen creaties mogen worden verkocht. Je mag ook een muzikale of creatieve act uitvoeren.
  5. Er mogen geen etenswaren en/of drankjes worden verkocht.
  6. Neem geen huisdieren mee.
  7. In het voetgangersgedeelte van de Stationsstraat, kun je ruggelings aan de marktkramen je kleedje uitrollen (op het grijze middenstuk).
  8. Ga in het voetgangersgebied niet voor de winkels zitten.
  9. Ga niet voor de fietsenrekken zitten maar naast/tussen de bomen en banken.
  10. Voor het overige deel van de Stationsstraat, let goed op welke winkels open zijn, houd de toegang vrij.
  11. Er moet altijd ruimte vrijgehouden worden voor politie, brandweer en ambulance.
  12. Natuurlijk neem je na afloop dozen en niet verkochte spullen weer mee naar huis.

Ideeën en opmerkingen horen we graag bij de Oranje infokraam op het Pauwenplein (Oranjeplein)

Volg de aanwijzingen op van de medewerkers van de Oranjevereniging. Bij het niet opvolgen van instructies kan de organisatie je verplichten te vertrekken. Bij calamiteiten evacueren wij in de westelijke richting (richting Station).

Goede verkoop en veel plezier!